miercuri, 12 septembrie 2007

Unde merg sufletele florilor decedate?


Astazi lenevesc. Nu mai am chef sa gandesc. Vreau sa uit de probleme, de tine, de mine, de berea aruncata langa mine, de soarele acesta cald,de fluturii care lenevesc odata cu mine... De tot. E simplu... Nu e greu sa lenevesti. Imi place. Vad fluturi dansand tango in aer. Domnitele fac plecaciuni elegante, fluturand bine dantela rochilor. Niste paienjeni impletesc un tricou pentru bunica. Licuricii s-au decis sa-i scrie si scrisoare. Nu conteaza, sa fie semnata Monica. Si iarasi mai trag cate un ochi la berea aia care sta acolo. Las berea rece sa se incalzeasca in nisipul cald. De fapt nu e nisip, l-am adus de acasa doar ca sa aiba berea unde sa se incalzeasca. Si iarasi stau si am gandesc. Poate am lenevit prea mult, sau e prea putin si nu constientizez? E prea mult, mult prea mult. Ma ridic in fund. admir privelistea. Asa ceva nu se vede in fiecare zi. Iarba multa, copacii infloriti, fluturi dansand, parca ar fi primavara. E frumos pe terasa blocului. Nici nu mai vad blocurile vecine de padurea care a crescut la marginea blocului. Mereu am vrut sa ma catar in copacii aia. Niciodata nu mi-am gasit curajul. Deseori oamenii care stau in capcii acestia se trezesc ca ajung sa leneveasca intinsi pe asfaltul atre si rece. Cred ca o sa-mi gasesc curajul.Dar nu azi. Chiar nu vreau azi. Azi mi-e prea lene. Ma uit la flori. Una singura sta si sufera in tacere. Nu are petale rosii ca celelalte flori. Ea le are mov. Sta si plange singura si nimeni nu o baga in seama. Nu le mai pasa. Culoarea mov e de sezonul trecut. Acum e la moda cea rosie. Saraca floare vrea sa moara. O iau si o rup din radacini. Stau si vorbesc cu ea. Ma roaga sa o arunc. Ca nu mai are pentru ce sa traiasca. O arunc. Oricum ce sa fac cu ea? Mai bine iau una rosie. Apoi ma gandesc... O iau si o ingop din pamant. Imi dau hanoracul rosu jos si raman intr-un tricou mov. Florile rosii mor de ciuda. Floarea mov va invia sezonul viitor cand movul va fi din nou al moda. Dar oricum...pana sezonul viitor unde se duc sufletele florilor decedate? Oricum... condoleante

2 comentarii:

Luiza spunea...

nu e nevoie sa spui "condoloante". pt ca ea stie deja ca o sa revina la anul. si ea s-a dus in raiul ei sau paradisul ei sau cum vrei tu sa ii spui sa danseze cu fluturii acel tango continuu. si cand o sa se intoarca o sa danseze din nou. doar ca cu alti fluturi. sau licurici. sau cu alte insecte:)

Bibliotecaru spunea...

Iată de ce nu dăruiesc niciodată decât flori în ghiveci. Florile tăiate îşi plâng petalele mucegăite.